(Gambar) Kawalan Anggota Keselamatan di Lahad Datu | Gambar oleh Fotowarung.net

Hehe

Hehe

Rondaan

Rondaan

6

 

Pasukan Khas Laut aka PASKAL!

Pasukan Khas Laut aka PASKAL!

Selepas habis meronda di laut.

Selepas habis meronda di laut.

Pemeriksaan Kereta

Pemeriksaan Kereta

Polis

Polis

Khemah sementara.

Khemah sementara.

Kawalan sekitar Felda Sahabat

Kawalan sekitar Felda Sahabat

Kawalan sekitar Felda Sahabat

Kawalan sekitar Felda Sahabat

Dato Hisyamuddin

Dato Hisyamuddin

RELA dengan Vest Keselamatan.

RELA dengan Vest Keselamatan.

Bersiap sebelum rondaan di laut.

Bersiap sebelum rondaan di laut.

6Baca artikel mengenai Status Terkini Pencerobohan Kumpulan Bersenjata di Lahad Datu.

Situasi Terkini Di Lahad Datu dan Seluruh Sabah | #prayforSabah

Kepada pembaca, jangan lupa LIKE FB Page kami Saya Sayang Negeri Sabah dan FOLLOW Twitter kami @SabahLuv untuk mendapatkan info terkini dari kami. Tq.

Image credit to Fotowarung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About admin

Cerita Tentang Sabah | We spread LOVE through the community so you can show and share your thoughts and amazing facts about Sabah.
This entry was posted in Berita, Gambar, Lahad Datu, Sabah and tagged , , , . Bookmark the permalink.

44 Responses to (Gambar) Kawalan Anggota Keselamatan di Lahad Datu | Gambar oleh Fotowarung.net

  1. Anak Sabah says:

    Kasi pecah kepala lanun ni PGA, dia mau rasa Vat 69 pnya bidikan d kepala tu. Kuburnya d laut buat tukun tiruan pelancongan. Dorang laini dtg Lahad Datu ari tu, balas dendam kita drg timbak Polis marin kita… Inikalilah Polis Marin, Darah bayar dgn Darah… Klu d takdirkan dorg ni lepas. Nah Keturunan Philipine Sabah ni juga kasi kubur dia d LAUT

  2. Anak Sabah says:

    Amaran ini buka untuk c Jamalul Kiram seja, kpd negara2 yg dengki dgn kemakmuran Malaysia ni. Klu berani mcm penceroboh ni, nah anak2 muda Sabah ni sukakan keamanan tetapi klu kmu dtg sbg tetamu di undang nah di layanbah kalau kau tetapi klu kmu dtg mcm lanun ni nah sekali ja kami d banarkan agkat senjata oleh pemerintah kami selagi ada nyawa kami nah anak Sabah baini, pantang undur walau selangkah. LillAhitaala, kau masuk rumah ku Halal darah mu di sini. baliklah kamu dgn baik, Malaysia tidak bermusuh dgn org Islam. Kamu jagalah sja, Tempat kamu tu, Sabah sdh bahagia di bawah Malaysia buka terkenal di pHilipine sja tapi seantero dunia sudah kenal. Baliklah kamu sblm kamu d kembalikan…” Sabah, Malaysia Dulu,Kini dan Selamanya”

  3. fred says:

    dulu mula-mula masuk askar atau polis badan tegap-tegap….dah lama makan gaji buta sekali timbula masalah ketahanan negara askar pun dah gemuk-gemuk apa tak lagi polis lagi gemuk2.macam mana nak mempertahankan negara lari sekejap dah lelah……..sekarag takut nak buat tindakan keras terhadap pencoroboh negara…..come on lah malaysia do something……

    • erynne says:

      kepala otakko diaorg mkn gaji buta.aku tanya ko keje apa…jgn pakai ckp je…org awam mana tau apa tugas tentera,mmg malaysia aman skrg xde yg nk berperang,so korg ingat diaorg xwat pape…hanya org tau keje askar mcmne…kami isteri2 askar sering kena tggl berbulan2 ada yg jaga sempadan thailand,ada yg kena anta ke lubnan ada yg ke sabah jaga perairan…mcm aku skrg husband aku dah nk 4 bln di kudat.operasi tetiba c malaun philipine ni msk,x jd diaorg blk…sepatutnya ada org yg tukar ngan mereka disana tp smpi skrg tiada yg dtg untuk ganti….korg ingat diaorg p operasi mcmni diaorg dpt elaun ka,kena potong elaun lg ada.ada yg isteri nak bersalin pun mereka xdpt blk,mcm ank aku hari2 merajuk,dia kt ayahnya dah lupakn nya…napa ayahnya x blk2…bl ayahnya col dia xnk ckp,dia kt ayahnya jahat sebab dah lupakn dia…ini br bdk2 apa yg dia tau ngan tugas ayahnya…ingat senang ke jd isteri kepada tentera lbh2 lg isteri kepada komando,kena bnyk kesabaran.dlm setahun bape bln je dpt jmp ngan husband kami.1x keluar berbulan br blk,,br blk sekejap ada je tugas yg di wat…pergi lg,kena tggl lg…ko xyah nk ckp bnyk2 cuba msk tentera dl br ko ckp mcmne….bullshit lah ko fred…

    • Anak Sabah says:

      fred2, ckp ikut sedap mulut sja kao ni. klu enda tau kerja org, jgn sembrgan ckp polis dgn askar tiada kerja.

      • Lynda Lee says:

        Tu ha luahan rasa seorg isteri yg memahami tugas suami mpertahankn pertiwi..Fred..2x..paloi banar ba kau ni..kena cili baru tau

    • Cintan says:

      Matilah kau di tangki fred…
      Asal pandai cakap jak, pakai m16 pun tak pandai mo trep pakar kunu.
      dasar makan lipas kudung goreng

    • Nazze says:

      Aiyo, bro concerntrae on the steak la bukan kacang atau kentang yang kat tepi2 tu. Semangat la sikit support those police and military people yg menggadai nyawa supaya kite boleh hidup dgn aman atau main computer.

      Ape nih ‘ come on la Malaysia do something’ ?? ape nih 7 orang anggota polis dah terkorban la.

  4. AELIYA says:

    KNPA BRU SKRANG DRANG MW AMEK N SBAH ,,,, NPA XDRI DLU TIME SBH N LOM G MJU ….. MNA BLE DRANG AMEK SBH ………..BB SBAH KN DA SMENANJUNG KCI MJU.G PN XDA SPA2 MW JD ORG FILIPINA ,,, BB DLM DRI KMI DA LHIR ANAK JATI DRI SABAH….

    • Anak Sabah says:

      HEIYA SIAPA MAU SABAH MASUK PHILIPINA OH,GILAKAH. AKU SANGGUP BERPERANG DARI SABAH MASUK PHILIPINA OH. TEMPAT DORANG HANCUR MCM TIADA KERAJAAN YG YG YG KONTROL DRG, LAIN DAERAH LAIN TENTERANYA APA PUNYA NEGARA MCM ITU???? SABAH TETAP MILIK MALAYSIA SAMPAI KIAMAT….

  5. ikhsan says:

    saya yakin dengan kebolehan pasukan keselamatan negara kita,tapi saya amat berdukacita kerana betapa mudahnya musuh negara boleh ceroboh negara kita. Saya nak tanya kementerian pertahanan dan kementerian dalam negeri boleh ka kita pertahan negara kita ni sejarah telah menunjukan betapa lemahnya pertahanan negara kita Belanda boleh jajah Tanah Melayu tak sampai sebulan Jepun pun tak sampai sebulan macamana kalau sebuah negara serang Malaysia samada seminggu sahaja boleh pertahan. Menteri yang bertangungjawab dalan hal yang berkaitan keselamatan negara telah gagal melaksanakan tangungjawab. saya mohon Kepada Perdana Menteri agar mereka tidak dijadikan calon pada PRU 13 ini sebagai pengajaran Kepada Menteri-Menteri lain supaya buat kerja. Ini bab keselamatan Negara jangan main-main dan mempolitik orang yang bertangungjawab perlu bertangungjawab, jangan dok syok dengan senamrobok saja nanti negara kita kena robek oleh musuh.Kalau kerajaan BN tak dapat selesai masalah ini rakyat perlu bertindak dan memberi pengajaran kepada ahli-ahli politik.Kami sebagai rakyat amat kasihan kepada anggota keselamatan samada Polis atau Tentera.Mengapa sampai 14 hari belum boleh selesai.Hari mungkin 14 hari kesebulan apa strategi KDN.Saya penyokong kerajaan selama ini tapi kejadian ini amat mengecewakan mana kapal selam, mana Mig29, mana kapalTLDM mana radar . Saya mencadangkan Siasatan Diraja ditubuhkan untuk menyiasat bagaimana mudahnya keselamatan kita bocor dan lemah.Mohon Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertuan Agong mengambil berat dan tanya Menteri KDN dam KPM kami sayang dan sangup mempertahankan kedaulatan negara MALAYSIA. Kami tak mau Menteri yang Penakut dan lemah Perdana Menteri yang Prihatin kepada rakyat. kalau macamni punya menteri Malaysia dalam BAHAYA

    • Anak Sabah says:

      SOKONG! SOKONG! SOKONG!… SYA TIDAK MAHU TUKAR KERAJAAN TETAPI SYA MAHU KERAJAAN TUKAR SOP DAN LANTIK SIASATAN DIRAJA MCM MANA PENCEROBOH INI LEPAS MASUK? PILIH SJA “TUKAR SOP ATAU TUKAR KERAJAAN?”- SUDAH TERANG LAGI NYATA BUKAN YG HAIRANYA KNAPA PESAWAT TERCANGIH SUKHOI ADA DI TANAH MELAYU (PAHANG SJA)-KNAPA TIDAL LETAK DI LABUAN DAN KUCHING? SABAH NI TIDAK PENTINGKAH? SPATUTNYA SABAH SBLH TIMUR INI DARI DULU DI LETAK PANGKALAN TENTERA UTAMA DAN RONDAAN YG KERAP. KENAPA PERLU PENCEROBOH DPT MASUK DULU BRU DI KESAN DAN KENAPA TIDAK DI SEMPADAN DI CEKUP SUDAH? KASI BANYAK PANGKALAN TENTERA DI SABAH LAH.SABAH INI BUKAN FIX DEPOSIT MALAYA KLU MAU UNTUNG CARI DI SINI BUAT CANGIH2 DI TANAH MELAYU.

  6. darma says:

    hidup sulu merdeka! merdeka!!

  7. Mej (B) Badarudin says:

    Bro,yyou jangan cakpa polis and Tentera macam tuu. Jangan kacau tugas mereka. You ingat senag ke nak balun gitu jer. Silap balun orang awam mati buta jer. Kan jadi isu pula tentera dan polis zalim tembak org awam. Jadi isu seluruh dunia pula, masalah lain pula timbul. Lu sendiri kutuk USA serang Afganistan termasuk org awam mati. Polis dan Tentera ambil action ada peringkat peringkat laa bro. Lu tak pandai jangan nak komen kerja Tentera dan Polis.Kau orang jangan nak komen askar dengan polis macam pembangkang, PKR,DAP and PAS. Bila rumah dia masuk pencuri kenaper pulak gi balai polis buat report? Ini tak sedar diri semua tuu orang macam kau dan orng orang tu. Kau tengok laa empat biji mata anak arwah yang korban. Anak kehilangan bapa, isteri kehilangan tempat mengadu. Kau ingat ini pemainan Video game ker. HAPRAK lu

    • Pak Tan says:

      jamalul kiram, sultan suluk dan penceroboh manusia yg bertopengkan SYAITAN laknattullah sggup mmbunuh ssama islam kau akn dpt blsnnya nnti………ALLAH akn trnkn bala pda jamalul kiram dan pngikut……

  8. Merv says:

    Wow… Gambar atas sekali tu best….

  9. Tulun Sabah says:

    SABAH SABAH SABAH SABAH AKU ANAK SABAH..JANGAN BAGI MUKA SAMA ITU SULTAN SULUK YANG MENGAKU SULTAN..SHOH SHOH SHOH PIGI KAU BALIK PILIPIN JANGAN KACAU SABAH..KAMI TIDAK MAU SULTAN SULUK SEBAB KAMI SUDAH ADA TYT DAN DYMM YANG DI PERTUAN AGONG.

  10. mohd says:

    kepada manusia durjana…janganlah kamu mengata, mengeji atau membuat fitnah terhadap angota keselamatan Malaysia jika kamu mahu hidup dimalaysia ini terus aman dan makmur.
    Hai, manusia diatas muka bumi Malaysia, jika kamu rasa tidak senang berada diatas muka bumi Malaysia sediakan apa jua kenderaan atau pengangkutan kamu, tinggalkan Malaysia.
    kepada angota keselamatan yang bertugas di lahad datu kami ucapakan tahniah dan takziah kepada ahli keluarga mangsa yang terkorban dalam trajidi tersebut.
    Demi negara yang tercinta, kami rakyat malaysia menyokong penuh diatas tindakan angota keselamatan yang ingin menjaga negara daripada apa jua pencerobohan dan keganasan terhadap negara Malaysia.
    Teruskan perjuangan mu, kerana perjuangan mu tidak sia-sia.

  11. ank sdkn says:

    Sejahtera dan doa kami iringi kepada anggota keselamatan yg sedang mengawal kslmatan khususnya di sabah saat ini,smoga ALLAH memberi kekuatan dan melindungi kalian.wlupun tidak dpt berjuang bsamanamun semangat kmi terus bersama kalian.

  12. tiff als says:

    fikir fikir kan jika berkata-kata, bila perang berlaku apa akan jadi pada semua di sabah, cukup kah makanan cukup kah bekalan, susah susah jgn ada perang lagi bagus,semua ni buat derita nanti suah nak jumpa keluarga anak isteri ingatlah , biar lah kita pertahankan negara tanpa peperangan ,tapi kalau dah itu hakikat nya kena lah terima sekian..

  13. hafiz says:

    Marilah kita bersama sama berdoa moga angkatan keselamatan kita yang mengawal keselamatan sabah khususnya dalam lindungan Allah n d berikan kekuatan semangat untuk terus mempertahankan keamanan tanah air tercinta ini… teruskan demi nusa n bangsa Allah sentiasa bersamamu…… amin……

  14. Jebat 007 says:

    Saya sokong dengan pendapat ikhsan.Kita tak mahu tukar kerajaan tapi menteri yang tak berkaliber perlu digugurkan dan memberi laluan kepada orang yang lebih berwibawa. Saya percaya lebih ramai lagi orang bawahan yang mampu membuat kerja dan keputusan yang relevent terutamanya dalam soal-soal yang agak kritikal begini. Dalam soal begini kita tidak boleh mengira penceroboh tu samada Islam ke, Dunia sekarang bermasalah dengan orang Islam yang berpemikiran ganas dan harus diingat bahawa Islam tidaj mengajar kita menjadai umat yang ganas dan menonjol-nonjol.
    Orang masuk negara kita dengan senjata dan kita boleh bertindak bukannya tunggu untuk berunding.Habiskan meraka dahulu baru kita bincang dengan ketua negara asalnya. Bukan nak kira dia tu islam ke muslim ke ataupun ulamak. Hiba hati saya melihat Polis kita yang terkorban dalam salam takziah kepada ahli keluarganya.
    Diatas apa yang berlaku hari ini, kita patut menjadikan satu pengajaran dan bukannya kaku menggeletar tak boleh buat keputusan yang keras.Penceroboh dan pemimpinnya perlu menerima habuan. Darah dibayar darah.

  15. atan ....Komando semboyan says:

    ko ni fred ..tak pernah bersyukur jadi rakyat malaysia yg hidup aman…sepatutnya kau bersukur sbb jadi rakyat malaysia …aku seorang bekas tenera yg bersara.. tahu macam mana keadaan pejuang kita yg berada di lahat datu…demi rakyat dan amanah yg ditanggung semua dikorban .biar pun nyawa sendiri..cuba kau renungkan kira nya berlaku atas di kau sendiri.Bukannya polis ,tentera tu makan gaji buta….gaji yg di bayar tu nak jaga ko nak mak bapak ko supaya tenang kat malaysia..kau bebas nak kemana saja di dalam malaysia ni tanpa rasa takut dan bimbang..aku memang benci ada rakyat malaysia yg macam ko…..lebih baik kau yg jadi target utk ops Daulat di lahat datu ..kau bayang lah jangan kan penceroboh menceroboh malaysia di tentang..nyamuk adeas pun kami hapuskan..kau fikir lah sendiri..jangan pentingkan periuk nasi sendiri..

  16. Seronok sungguh tengok gambar ganbar wira kita yang sedang menghadapi musoh terutamanya dari segi pakaian keselamatan atau kalis peluru. Agaknya musuh hanya akan tembak disekitar dada dan perut sajakah? Kepala dan tengkok tak perlu lindungi. Cermin mata pasti jenis kalis peluru punya. Kemana pergi alat alat kalis senjata ini ataupun tidak dibekalkan kepada Pasukan Keselamatan kita?………

  17. Abdul Said says:

    Terima ksasih kepada mereka yang bagi kad pengenalan kat pendatang.

Ruangan Komen